Saturday, April 18, 2009

Aduhai....




Assalamualaikum....

apa la yg aku nak tulis ek??


ha...sorie k sbb aku x mengupdate blog aku ni..seminggu woo....

actually aku ada interview untuk universiti pertahanan nasional malaysia...





Aturcara sepanjang temuduga

8/6-1.lapor diri di kem transit (mula2 kata kat kem penrissen pastu tukar plak)
2.yang mintak masuk upnm 19 orang tp yg datang 7 orang (da 3 org OP)
3.pergi buat pemeriksaan gigi pada petangnya
4.ujian bertulis (giler pening soalan dier)

9/6-1.buat medical check up kat RSAT(rumah sakit angkatan tentera)
kena lari2 sikit,check darah n sewaktu dengannya..
2.petang buat larian 3.2 km..kat mana?sediri mau ingat.
3.2 org terpaksa dihantar balik sbb masalah BMI n kesihatan

10/6-1.penerbangan ke melaka untuk pergi temuduga akhir..
2.kt airport bas da tunggu sama skali ngn calon2 pegawai kadet dari sabah.
3.jumpa lagi beberapa orang Op dalam bas..(dak boy da buat port da)
4.pergi kem terendak di melaka untuk teruskan temuduga bersama2 calon dari
semenanjung seramai 500 lebih orang
5.malam pulak register nama untuk dapatkn kad mengikut jurusan masing
biru-engineering
merah-sains dan teknologi
hijau-pengurusan
aku?...jeng jeng jeng..

6.

11/6-1.dak2 calon dari semenjung tinggal lagi 462 orang.yg lain kena buang
sbb masalh kesihatan n ujian IQ xlepas..
2.mereka meneruskan dengan larian 3.2km n rempuh halangan.sabah n sarawak?lepak
atas bukit sambil duduk bawah kemah menghirup teh panas..hahahhah
3.petang xda apa2 dilakukan melainkan merehatkan diri..
4.malam tu pulak pergi tempat temuduga akhir untuk rehearsal..sampai
kol 2 pagi woo..
12/6-1.temugduga akhir tu berjalan dengan lancar kot..dier tanya soalan dalam BI
woo pasal pemimpin dalam negara..
2.aku tengok awek rmai giler minat nk masuk UPNM walaupun diaorang sedia maklum
UPNM cuma amek 25 orang n suma akan masuk darat..
3.aku nyer turn interview dalam kol 5.45 mcm tu..gelabah gak arr...

13/6-1.da lagi interview untuk tengok personaliti.(aku xkesah sbb aku ensem)hahaa...
2.malam pulak diaorang buat rehearsel untuk berjumpa dengan pegawai atasan.2
bintang woo..
3.malam xda papa melainkan diperbodohkan oleh staf2..dak boy gak yg kena buat
persembahan...

14/6-1.kitaorang semua dibariskan mengikut jurusan masing2.tapi aku mula merasa
sangsi sbb da laki yg baris kat belkang perempuan.tp staf kata jgn tanya
selagi blum hbis acara..
2.waktu acara tu die umumkan yg barisan hadapan akan menjadi pegawai kadet
tajaan kementerian pertahanan..alhamdulillah aku dapat...

15/6-1.pergerakan balik ke destinaasi masing2..
2.waktu dari melaka ke kl bas pulak buat masalah..tayar pulak rosak..tukar 3
ton.naseb waktu rosak tu da dekat kl..haha
3.kitaorg menginap kat kem transit di kl.mmg lawa dow...macam hotel..2 org satu
bilik.sori sbb aku xsempat nak amek gambar la...

16.6-1.flight aku dari kl ke kuching...yeaaa...gud bye suma....

2 comments:

  1. Dpt masuk ke? Ataupun ada lagi interview lain.

    ReplyDelete
  2. so,masuk UPNM ka??
    or...masih ada interview disebalik semua kejadian tok??
    hahahaha...

    ReplyDelete