Tuesday, March 31, 2009

ehemm...ehemmm..ehemmm...

assalamualaikum.... kepada semua maafkan diriku kerana tidak lama blogging...hahahah...btol2.. tahap kemalasan aku meningkat n peningkatan yg memberansangkn.. agak lama la aku xblogging..rasanya berjangkit dengan abang aku kot.. aku pon xda idea nk tulis pa..sbb xda agenda yg best sangat... kadang2 aku tanya kt diri aku ni blek..penting ker benda yg aku nak tulis nie?penting ker?patut ker?..hahahah aku nak cerita pasal adik aku yg makin membesar n membesar..hahaha..acik@zawir zaqwan..
video

Saturday, March 21, 2009

Thursday, March 19, 2009

assalamualaikum...

AKU ke mana?di mana?buat apa?

hAHhHaha.....

jap2..brplama aku x update blog ni ha?hahakk..aku tergelak sendiri sebab tahap kemalasan aku dah meningkat kepada level yg ke-4.haha

mcm mana nk ubah ek..

lepas subuh patutnya aku g joging ngn mak aku.aku pon kata la 15 minit agi..
lam ati aku kata mcm blh tido jer..jam pon bru kol 6.15..soo aku pon tdo..
sampai pkol 9 wooo..hahhaha
sori yer umi..

hari rabu ari tu..aku g men bowling...men 4 gme...sampai lenguh...xnk tgk wayang dulu sbb tunggu ri rabu..

soo ari rabu aku nengok la crita menari melayu tu..
aq xtaw nk nengok crita apa...
tp papaun crita tu part menari blh tahan la..kecuali da sorang yg asyik goyang bontot tu jerk yg slekk..hahah

Sunday, March 15, 2009

assalamualaikum...



seminggu rasanya aku xblogging kan..
seminggu tu jugak la aku berada kat kl.nak amek result spm

balik jer dari kl,aku mcm blurr kejap ngn suma nie..almaklumla..haha

aku xtaw nk tulis pa.

yg terlintas dalam fikiran aku.

1.alhamdulillah keputusan spm da kuar.mungkin xmencapai target tp sekurang2nya xlari.

2.kepada semua yg bagi support kpada aku,thx yah.tanpa doa kalian aku x mampu berjuang.cheewah

3.terutama sekali kepada umi n abah yg sentiasa doakan aku nie.along,alang,acik n ateh..thx suma..

Wednesday, March 4, 2009

aku kan zul.ilek arr..hahah

wei..

assalamualaikum...

agak lama x blogging ha..cm menjalani hidup baru pulak..

tp aku xtaw nk tulis apa..next week result mungkin kuar..12 mac..

orang banyak tanya pasal status post aku kat ym tu..

orang tanya sapa yang nak pergi n pergi mana..

pasal tu biarlah aku yang taw..

aku mula memahami balik apa tuntutan dalam hidup ni..

aku bermuhasabah..

1.buat baik x semestinya dibalas baik..

2.manusia pegang pada janji ikut situasi..

3.jangan terlalu mengharap pada benda yang x pasti ttp berharap pada benda yg pasti seperti keredhaan Allah..

4.thx 2 all my fren yg owez bg support kt aku..

5.bagi orang tu.ko blh pergi kalau ko nk.dulu janji macam2.kata kawan tp sekrang siapa yg juahkan diri..hahahhah sendiri mau ingat la kan..

thtz owl...daaa

Monday, March 2, 2009

nasihat aku kepada semua yg berkaitan.

1.kalau korang rasa korang membuang masa menanti perempuan yang x hargai korang blah jer dari situ.

2.jangn ingat kalau korang da buat apa yg patut pihak yg kedua akan buat benda yang sama

3.kenal diri tu betul2 sebelum korang nk kenal orang lain.

4.kalau seseorang tu minta dilepaskan,lepaskan orang tu dengan rela macam mana cara waktu korang terima dia dulu..dengan hati terbuka kan..

5.jangan terima seseorang itu kalau korang sendiri x yakin dengan perasaan korang.

6.jgan arahkan orang lain untuk buat apa benda yang memang patut dia buat.

7.jangan samakan kekasih dengan kawan.mmg perasaan sayang tpi kalau suma kita sayang cmne nak bezakan.

8.kalau agak2 x taw bercinta,tu bukan alasan untuk x bercinta kan.

9.agak2 kalau korang anta msg x balas,kol x angkat n apa2 yang menyakitkan hati,ingatlah untuk blah.

dah lah..tu jer

:jangan pertikaikan apa yg aku tulis dalam blog sbb ni blog aku.kalau ko x suka ko blh buat blog sendiri..hahahahah

Sunday, March 1, 2009

Dinding hati

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat
mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja.

Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku.
"Untuk apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut.
"Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita
ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya.
Pada hari yang pertama sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu tersebut.
Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya,
jumlah paku yang digunakan juga berkurangan.
Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku
menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari,
dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun.

Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira.
Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu
satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan.
Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku
tersebut.
Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut kpada bapanya dengan bangganya.
Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata "Kau
telah melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang
di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi
seperti sebelumnya.

Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika
marah, ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini.
Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya. Tetapi ingatlah,
tak kesah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatam mu,
namun lukanya masih tetap ada. Luka di hati adalah lebih pedih dari luka
fizikal.

Sahabat adalah permata yang sukar dicari.
Mereka membuatkan kamu ketawa dan menggalakan mu
ke arah kejayaan.
Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan
sentiasa membuka hatinya kepada
kita.


"Maafkan saya sekiranya saya pernah meninggalkan kesan berlubang di dinding hati anda."

repost dari:isuhangat